Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Formy syndromu CAN - přehledová práce
MARTÍNEK, Daniel
Předkládaná bakalářská práce je sepsána formou přehledové studie. Hlavním cílem je shrnout dostupné vědecké studie, výzkumy a informace z literatury jak české, tak anglické, od roku 1992 až do roku 2021, týkající se syndromu CAN. Do obsahu jsou začleněny práce z domácí i zahraniční literatury. Vědecké studie pocházejí z vědecké databáze Scopus, Research gate a JSTOR. Odborné články byly získány prostřednictvím Google Scholar. Z knižní literatury jsou použity zdroje, které byly dostupné v českém či anglickém jazyce. Ukázalo se, že v zahraničí je v této oblasti mnoho studií a odborných textů a až na malé odchylky se ve svém obsahu shodují s těmi českými. Na základě prostudované literatury jsou vymezeny nejběžnější formy syndromu CAN, kterými se zabývá první polovina práce. V odborných článcích byly obsaženy následky těchto forem CAN syndromu, známky jak tyto formy syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte rozpoznat, a také popis jejich nejrůznějších podob. Hlavním problémem u CAN syndromu se vedle fyzických poranění ukázala nejistá vazba na rodiče, která pak děti ovlivňuje po celý život. Dále odborná literatura popisuje formy syndromu CAN, které pojmenovává jako zvláštní a jako nové. Ty jsou zapracovány v práci následně po třech formách syndromu, které byly v některé literatuře označeny jako klasické. V první častí teoretické práce jsou taktéž zpracovány statistické údaje, které zdroje obsahovaly. Ty ukázaly, že tento syndrom je poměrně velkým problémem jak v zahraničí, tak i v České republice. Další oblastí, která se v literatuře objevuje je terapie CAN syndromu a výčet zařízení, která se řešení této problematiky věnují. Závěry této práce mohou posloužit jako podklady pro osvětu v oblasti CAN syndromu, který je, jak dokládají uveřejněné studie, závažným problémem jak u nás, tak ve světě.
Kooperace vládního a nevládního sektoru v oblasti péče o zanedbávané děti
Vondrušková, Martina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce Kooperace vládního a nevládního sektoru v oblasti péče o zanedbávané děti má povahu teoreticko-výzkumnou a je rozdělena do teoretické a praktické části. První kapitola teoretické části je zaměřena na samotné zanedbávání dítěte v rodině. Kromě vymezení pojmu jsou zde uvedeny důsledky výchovného zanedbávání dítěte v rodině, rizikové faktory zanedbávání a poruchy rodiny ve vztahu k zanedbávání dítěte. Druhá kapitola se věnuje subjektům vládního a nevládního sektoru intervenujících v oblasti zanedbávání dětí. Pozornost je zaměřena na sociální práci v rámci oddělení sociálně-právní ochrany dětí, NNO pracující s ohroženými rodinami a dětmi a sociálně pedagogickou práci s dětmi ohroženými zanedbáváním ve školách a vybraných školských zařízeních. Třetí kapitola pojednává o kooperaci vládních a nevládních subjektů v dané oblasti, o faktorech, které jejich kooperaci ovlivňují a sanaci rodiny jako efektivní intervenci v rodině ohroženého dítěte. Praktická část si klade za cíl kvalitativní analýzu dat dokumentů o činnosti a součinnosti Oddělení sociálně-právní ochrany dětí v Prachaticích, místních NNO, kterým bylo uděleno pověření k výkonu sociálně-právní ochrany dětí, a základních škol. S vedoucími pracovníky těchto subjektů byly dále uskutečněny polostrukturované rozhovory. Zvolené výzkumné techniky...
Sociální práce v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
ŽUPANOVÁ, Markéta
Snahou bakalářské práce je zmapovat, jaká je sociální práce v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Teoretická část charakterizuje sociální práci všeobecně, její formování v průběhu vývoje společnosti, metody a cíle. Dále popisuje sociální služby a sociálního pracovníka s jeho požadovanými vlastnostmi a kompetencemi. Charakteristika je také zaměřena na zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc a popis pracovního místa sociálního pracovníka v zařízení pro ohrožené děti. Praktická část mapuje profesi sociálních pracovníků v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc v Jihočeském a Plzeňském kraji. Zjišťuje, jak sociální pracovníci pohlíží na sovou profesi a další okolnosti.
Týrané, zneužívané a zanedbávané děti jako sociální problém
KOPECKÁ, Zuzana
V teoretické rovině budou rozpracovány kapitoly se základními pojmy týkající se vybraného tématu. Budou představena zařízení v České republice pomáhající týraným, zneužívaným a zanedbávaným dětem, a také přístup a role sociálního pracovníka k problematice týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí. V praktické části budou vypsány metodou kazuistiky případy týrání, zneužívání či zanedbávání, které jsem nasbírala v rámci mých absolvovaných praxí. Prostřednictvím tabulky budou vypsány komparace výsledků vypsaných kazuistik.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.